
Sposoby na walkę z Bestiami Chaosu
Uwaga!
Informacje zawarte na tej stronie, mogą być nieaktualne, ponieważ dotyczą starszej edycji Warhammer Fantasy Battle.
Zamieszczam ponizej upload mojej produkcji do walki WE vs BoCh. Trudno cokolwiek pisac o wystawianiu odpowiednich fixow jesli jeszcze nie sa sprawdzone w walce.
Zacznę od przedstawienia wad armii BoCh:
- Niska cecha Ld, przyczynia się do tego, że łatwo poddają się strachowi. Terror może być prawdziwym zagrożeniem dla nich w grze poniżej, 2000 pkt, bo najwyższa cecha, Ld będzie 8!
- Podatni na wystrzelanie, jeśli nie będą mieli szybkich jednostek (rydwany, dragonogry, psy chaosu)
- Tylko Centigory mogą mieć broń strzelecką (topory do rzucania) – jednak z drugiej strony, po co im więcej…..
- Nikt do Ciebie nie strzela, no chyba, że gość jest dziwny i wziął armaty…
- Przemyśl wystawienie czegokolwiek, co strzela- on ma Ambush więc w II turze jest po łucznikach. Jeśli jednak coś wziąłeś to wal po Bestigorach (tylko 5+ sv) albo spróbuj zmiękczyć trochę coś większego Trolle, Minotaury etc.
- Beastman’y mają dość tanich magów, którzy mogą mieć lore death shadow lub beasts. Za odpowiednim Mark of Chaos moze miec jeszcze Nurgle lub Slaanesh. Oprócz tego Great Shaman (lord) moze miec magie Tzeentha. Ja najbardziej bym sie obawiał lore of Nurgle. Powod? Test T dla naszego lorda moze byc bolesny, gdybym szedl na magie przeciwko WE wzialbym wlasnie magow Pana rozkladu zgnilizny i plesni. Na 1 k zagrozenie nie jest zbyt wielkie, ale na 2k juz wzialbym CONAJMNIEJ 1 maga z 2 DS (oczywiscie 1 lv, sam- nawet z 2 lv- nic nie zrobi).
- Najpopularniejszy trick to kostka 19 bestogorow z full command, warbanner i Mark of khorn. Dodatkowo jeszcze Wargor BSB z Beast Banner (+1A w szarzy). Takie cos ma 15 A ws4 S6 (plus BSB =A3 ws5 S4) w szarży……=D komentowac nie trzeba. Taka kostka ma M5 wiec dosc szybko prze naprzod, nawet zaszarżowana jest silna. Rozwiazanie? Maja Frenzy, a jak to wykorzystac na tej stronie mozna przeczytac w wielu miejscach.
Co robić?!
- Wlatywanie orlem, czyli trick w stylu: zrobie “tak” a ty możesz dostawić Herdem tylko 3 modele!! juz nie ma miejsca. Otoz panowie z GW dodali do zasad Herd’u maly akapit, ktory mowi ,ze jesli tylko jest to mozliwe (ograniczenia przestrzeni, jak teren niemozliwy do przejscia czy krawedz stolu) to musza dostawic sie minimum 4 modele Herdu do wroga, co z tego ze 1 nie styka sie podstawka- po prostu nie atakuje, ale za to tworzy szereg 4 modeli. Aha max rank bonus to +2!
- Za 300 pkt ma niezlego Rara—> Shaggoth Dragon Ogre, ktory jest powaznym wyzwaniem szczegolnie dla WE- nie ma nic super silnego by po nim przejechac. Treeman wsparty przez 3 Tree-Kins moga cos powalczyc, ja proponuje stopniowe zmiekczanie go i dobicie w którejś z koncowych tur- nie ma sensu wdawanie sie w kilku turowa walke (kilku turowa w teorii-krotka w praktyce).
- Ld to twoj duzy sprzymierzeniec. Cos co sieje terror czy strach (nie zapomnij czaru z Athel Loren lore!) moze byc duzym zagrozeniem. Umiejetne wykorzystanie 6” terrru Treeman’a powoduje, że Herdy uciekaja az milo =D.
- Oprocz tego, wiadomo trzeba stosowac standardowe taktyki walki; tu pulapka tam druga, sukcesywny ostrzał, kluczowa szarża i po kłopocie.
Życzę powodzenia,
- Gav_the_first