Nie wiem dokładnie jak wyglada ostatnia lista ale przymierzałem się kiedyś do nich więc wiem mniej więcej co jest grane:

1 - nie maja strzerlania - grajac z chaosem mozesz biegac po stole i nikt do ciebie nie strzela - ustawiasz się jak chcesz i gdzie chcesz - po prostu miodzio.

Na twoim miejscu wziąłbym samych kolesi do walki - pamiętaj o ambushu - on może od drugiej tury wyjść całkiem mocnymi oddziałami przy twojej krawedzie deployu i zarżnąć ci wszystko co strzela - zresztą prawie cała armia beastmenów jest w skirmishu więc strzelanie niewiele pomoże.

Nie wiem czy twoi wrogowie wystawią magię - na ich miejscu bym tego nie robił (tobie też nie radze - magia na 1200 pkt to straszne ryzyko - strasznie ciągnie punkty, a z drugiej strony jak wylosujesz kulawe czary to nic nie zrobisz, a mając magów tylko na 2 lv to masz spore szanse że tak się stanie.

Doradzam - weź skirmishe - nasze ludziki są mocniejsze od ich ludzików - co prawda, oni maja szeregi ale jak masz 7 driad w oddziale to oni muszą wystawić maksymalnie modeli do styku (czyli 9 bo jest corner to corner) i nastepny szereg też musi mieć 9 (tylko ostatni może mieć mniej) więc będzie miał +1 do CR - ale driadami to po prostu rozniesiesz ich na strzępy (nawet jak oni szarżują (po prostu dajesz 6 na trafienie - a potem 2 ataki z S4 i rzezasz ) - to nie prawda beastmeni maja słaby pancerz - jakies 5/6+ więc latwo to miniesz - maja T4 więc polecam Driady War dancerow i Glade Ridersow - łatwiej sie wounduje - pamiętaj, by zawsze zabijać championa (mozesz w niego ładować osobno, a jak zadasz mu dwie rany to jedna i tak przejdzie na oddział (tylko z herosow nie przechodzi jest to wyraźnie napisane w rulebooku), a ich champion ma +1 Ld więc warto go skasować.

Uwazaj na jego bohaterow i bestigory - goscie ostro wymiataja - maja duzo mocnych atakow (frenzy ze znakiem który pewnie weźmie drugi atak z bannera (+1A na szarży) i jeden bazowy - maja GW więc atakują ostatni - bohater pewnie będzie właśnie tam - zeby sie ich pozbyc jest banalny trick - przelatujesz nad nimi orłem i szarżujesz w tył - zabijasz jednego kolesia i dostajesz 2 woundy (średnio) jeśli chcesz być pewien sukcesu weź 2 orły lub szarżuj na róg (to ty musisz dostawiać maksa modeli do walki nie on) potem łamiesz się, a on ma frenzy więc musi cię gonić - w nastepnej kolejce jeśli nie uciekłeś za daleko musi szarżować (bo ma frenzy, a jeśli nie to sie odwróci i traci kolejkę (w sumie 2 kolejki), więc jest własciwie wywalony z walki - nie zabijesz kostki ale ona nic nie zrobi, a bezużyteczne 500 pkt na 1200 to kosmos

JAK WALCZYĆ

  1. pamiętaj że moby dostają bonus za szeregi tylko gdy jest 4 kolesi w szeregu - jeśli zaszarżujesz tylko orłem on do walki dostawi 3 modele I NIE MOŻE dostawic 4 w pierwszym ranku zgodnie z zasadami skirmish - będzie miał nawet i 10 szeregow po 3 chłopa co daje mu 0 rank bonus - to sprawia że orły wymiatają - łatwo zatrzymać taka kostkę

  2. polecam bohatera na orle - jest problem - za 300 pkt on może wystawić Dragon Ogre draka - który jest po prostu paskudny na 1200 pkt - nie mamy AoA ani Hunting Spear (nie mowiąc o armatach) i to naprawde będzie problem - niech bohater weźmie HoD (moze porani gnoja do połowy woundow i dostaniesz trochę pkt i pamiętaj bo KONIECZNIE wyłączać marsz temu syfowi i w ostateczniosci pchaj mu pod nogi war dancerow (unbrekable, immune to psychology) i miej nadzieje że coś zrobisz. :) Bohater moze odpalic HoD w DoD, a jeśli go nie będzie to w coś duzego (kostka bestigorow to jak zwykłe orki T4 i 5+AS znikają pod ogniem błyskawicznie - jeśli jesteś pewien, że przeciwnik weźmie i DoD i bestigorów (to prawie cała armia) to opózniaj bestigory jak pisałem (chyba że nie sa frenzy ale watpie by tego nie wziął - chociaż jeśli to dobry zawodnik… wtedy weź łucznikow i strzelaj (najpierw bestigory i Hod w nich - jak ich skasujesz to dod będzie długo walczył z WD (polecam dwie ekipy) wtedy GR puść do przodu na flankę (nie daj sie zaskoczyć skirmishem z ambusha bo może być problem), a driady trzymaj za łucznikami - one same rozwalą ambuszująca jednostkę, nawet jeśli będzie z bohaterem - pamiętaj że jak on wyjdzie to nie moze szarzować, a jak ty zaszarżujesz to młuć ile wejdzie

  3. charioty nie są złe jeśli ty szarżujesz - oddział GR z War Bannerem jeśli nie zniszczy to rozgoni taka maszynkle

  4. nie spodziewaj sie magii - nie wiem czy warto wziąc maga na DS (jeśli tak to tylko jednego) 1200 to nie za wiele a magia beastmanow nie jest tak strasznie skuteczna bez lordow (o ile pamietam)

  5. treeman jest spoko - jeśli czujesz że masz szczescie to rozwalisz DoD z tree whacka (uszkodz go HoD najpierw) rozwalisz nim kazdy mob (pamiętaj, że nie dostaną szeregu) no i skasujesz ranki bestigorom

PRZYKŁADOWA ROZPISKA NA 1200

Heroes

hero na orle z Hod Spear Enchanted Shield (po co shield of ptolos nikt nie strzela) - jakies 150 pkt - potrzebny jest jalo ld 9 i Hod no i on to rozbija jeden skormish

Core

6 GR war banner command 191 (jak braknie punktów wywal championa (nie wiem sproksuj ich czy coś - oni sa Ci naprawde potrzebni)

5 archers

5 archers (łucznicy do kasowania centaurow i ew pojedynczych bestigorow no i by zwabić coś w pułapke (opis w dziale taktycznym na stronie)

Special

2x GE - po prostu rzadza - zatrzymaja marsz powalcza ze skirmishami (niech szarżuja z dwuch stron by nie było szeregow!!) wyciagna frenzy bestigory i w ogole miód
7 war dancerow
7 driad (one strasznie potna kolesia w walce )

Rare

treeman

powinno jeszcze troche zostać - weź za to troche łucznikow lub driade jeśli wolisz - jak zostanie duzo a BOISZ sie magii to weź maga zer scrolami ale naprawde ktos musiałby byc strasznie dziwny i nie lubiacy gry by wziad duzo magii na 1200 i to beastmenami (choc shadow ma unseen lurkera co im sie przydaje a moze “kupic ten czar” - przemyśl to i najwyżej zrzuc 1 Gr lub 1 war dancera, by miec pkt na maga