
Jak walczyc z Beastmenami
Uwaga!
Informacje zawarte na tej stronie, mogą być nieaktualne, ponieważ dotyczą starszej edycji Warhammer Fantasy Battle.
Nie wiem dokładnie jak wyglada ostatnia lista ale przymierzałem się kiedyś do nich więc wiem mniej więcej co jest grane:
1 - nie maja strzerlania - grajac z chaosem mozesz biegac po stole i nikt do ciebie nie strzela - ustawiasz się jak chcesz i gdzie chcesz - po prostu miodzio.
Na twoim miejscu wziąłbym samych kolesi do walki - pamiętaj o ambushu - on może od drugiej tury wyjść całkiem mocnymi oddziałami przy twojej krawedzie deployu i zarżnąć ci wszystko co strzela - zresztą prawie cała armia beastmenów jest w skirmishu więc strzelanie niewiele pomoże.
Nie wiem czy twoi wrogowie wystawią magię - na ich miejscu bym tego nie robił (tobie też nie radze - magia na 1200 pkt to straszne ryzyko - strasznie ciągnie punkty, a z drugiej strony jak wylosujesz kulawe czary to nic nie zrobisz, a mając magów tylko na 2 lv to masz spore szanse że tak się stanie.
Doradzam - weź skirmishe - nasze ludziki są mocniejsze od ich ludzików - co prawda, oni maja szeregi ale jak masz 7 driad w oddziale to oni muszą wystawić maksymalnie modeli do styku (czyli 9 bo jest corner to corner) i nastepny szereg też musi mieć 9 (tylko ostatni może mieć mniej) więc będzie miał +1 do CR - ale driadami to po prostu rozniesiesz ich na strzępy (nawet jak oni szarżują (po prostu dajesz 6 na trafienie - a potem 2 ataki z S4 i rzezasz ) - to nie prawda beastmeni maja słaby pancerz - jakies 5/6+ więc latwo to miniesz - maja T4 więc polecam Driady War dancerow i Glade Ridersow - łatwiej sie wounduje - pamiętaj, by zawsze zabijać championa (mozesz w niego ładować osobno, a jak zadasz mu dwie rany to jedna i tak przejdzie na oddział (tylko z herosow nie przechodzi jest to wyraźnie napisane w rulebooku), a ich champion ma +1 Ld więc warto go skasować.
Uwazaj na jego bohaterow i bestigory - goscie ostro wymiataja - maja duzo mocnych atakow (frenzy ze znakiem który pewnie weźmie drugi atak z bannera (+1A na szarży) i jeden bazowy - maja GW więc atakują ostatni - bohater pewnie będzie właśnie tam - zeby sie ich pozbyc jest banalny trick - przelatujesz nad nimi orłem i szarżujesz w tył - zabijasz jednego kolesia i dostajesz 2 woundy (średnio) jeśli chcesz być pewien sukcesu weź 2 orły lub szarżuj na róg (to ty musisz dostawiać maksa modeli do walki nie on) potem łamiesz się, a on ma frenzy więc musi cię gonić - w nastepnej kolejce jeśli nie uciekłeś za daleko musi szarżować (bo ma frenzy, a jeśli nie to sie odwróci i traci kolejkę (w sumie 2 kolejki), więc jest własciwie wywalony z walki - nie zabijesz kostki ale ona nic nie zrobi, a bezużyteczne 500 pkt na 1200 to kosmos
JAK WALCZYĆ
-
pamiętaj że moby dostają bonus za szeregi tylko gdy jest 4 kolesi w szeregu - jeśli zaszarżujesz tylko orłem on do walki dostawi 3 modele I NIE MOŻE dostawic 4 w pierwszym ranku zgodnie z zasadami skirmish - będzie miał nawet i 10 szeregow po 3 chłopa co daje mu 0 rank bonus - to sprawia że orły wymiatają - łatwo zatrzymać taka kostkę
-
polecam bohatera na orle - jest problem - za 300 pkt on może wystawić Dragon Ogre draka - który jest po prostu paskudny na 1200 pkt - nie mamy AoA ani Hunting Spear (nie mowiąc o armatach) i to naprawde będzie problem - niech bohater weźmie HoD (moze porani gnoja do połowy woundow i dostaniesz trochę pkt i pamiętaj bo KONIECZNIE wyłączać marsz temu syfowi i w ostateczniosci pchaj mu pod nogi war dancerow (unbrekable, immune to psychology) i miej nadzieje że coś zrobisz. :) Bohater moze odpalic HoD w DoD, a jeśli go nie będzie to w coś duzego (kostka bestigorow to jak zwykłe orki T4 i 5+AS znikają pod ogniem błyskawicznie - jeśli jesteś pewien, że przeciwnik weźmie i DoD i bestigorów (to prawie cała armia) to opózniaj bestigory jak pisałem (chyba że nie sa frenzy ale watpie by tego nie wziął - chociaż jeśli to dobry zawodnik… wtedy weź łucznikow i strzelaj (najpierw bestigory i Hod w nich - jak ich skasujesz to dod będzie długo walczył z WD (polecam dwie ekipy) wtedy GR puść do przodu na flankę (nie daj sie zaskoczyć skirmishem z ambusha bo może być problem), a driady trzymaj za łucznikami - one same rozwalą ambuszująca jednostkę, nawet jeśli będzie z bohaterem - pamiętaj że jak on wyjdzie to nie moze szarzować, a jak ty zaszarżujesz to młuć ile wejdzie
-
charioty nie są złe jeśli ty szarżujesz - oddział GR z War Bannerem jeśli nie zniszczy to rozgoni taka maszynkle
-
nie spodziewaj sie magii - nie wiem czy warto wziąc maga na DS (jeśli tak to tylko jednego) 1200 to nie za wiele a magia beastmanow nie jest tak strasznie skuteczna bez lordow (o ile pamietam)
-
treeman jest spoko - jeśli czujesz że masz szczescie to rozwalisz DoD z tree whacka (uszkodz go HoD najpierw) rozwalisz nim kazdy mob (pamiętaj, że nie dostaną szeregu) no i skasujesz ranki bestigorom
PRZYKŁADOWA ROZPISKA NA 1200
Heroes
hero na orle z Hod Spear Enchanted Shield (po co shield of ptolos nikt nie strzela) - jakies 150 pkt - potrzebny jest jalo ld 9 i Hod no i on to rozbija jeden skormish
Core
6 GR war banner command 191 (jak braknie punktów wywal championa (nie wiem sproksuj ich czy coś - oni sa Ci naprawde potrzebni)
5 archers
5 archers (łucznicy do kasowania centaurow i ew pojedynczych bestigorow no i by zwabić coś w pułapke (opis w dziale taktycznym na stronie)
Special
2x GE - po prostu rzadza - zatrzymaja marsz powalcza ze skirmishami (niech szarżuja z dwuch stron by nie było szeregow!!) wyciagna frenzy bestigory i w ogole miód
7 war dancerow
7 driad (one strasznie potna kolesia w walce )
Rare
treeman
powinno jeszcze troche zostać - weź za to troche łucznikow lub driade jeśli wolisz - jak zostanie duzo a BOISZ sie magii to weź maga zer scrolami ale naprawde ktos musiałby byc strasznie dziwny i nie lubiacy gry by wziad duzo magii na 1200 i to beastmenami (choc shadow ma unseen lurkera co im sie przydaje a moze “kupic ten czar” - przemyśl to i najwyżej zrzuc 1 Gr lub 1 war dancera, by miec pkt na maga
- Anayam Ka'Leith